Seth Godin is geen gamer

cimg1432_Onlangs was ik in London om bij een sessie van Seth Godin te zijn, The London Session. Het was een zeer inspirerende bijeenkomst en het verhaal van Seth staat als een huis. Hij heeft op zoveel punten gelijk in zijn betoog dat het bijna ongelooflijk wordt.

Natuurlijk ken ik zijn ideeen al uit veel van zijn boeken, waar Purple Cow naar mijn idee de basis van vormt. Maar Seth weet toch steeds in zijn recente boeken de dingen in het juiste perspectief te plaatsen en terug te brengen naar de essentie. Het bewonderenswaardig heeft hij daar geen ingewikkelde termen voor nodig. “Be remarkable, or be invisible” en ‘Ideas that spread, win” zijn hier treffende voorbeelden van, waar iedereen mee uit de voeten kan en constant zijn product en marketing aan zou moeten toetsen.

cimg1419_1

Ik was er samen met @mike hendrixen en vooraf stond Seth vriendelijk een aantal mensen te woord. We zagen onze kans schoon en sprakecimg1421_n hem ook aan.  Hij vroeg in welke industrie ik werkzaam was en vond videogames erg interessant. Ik vroeg hem of hij zelf graag games speelt. Maar hij gaf aan dat hij door zijn ADHD niet goed tegen games kan en ze daarom helaas niet speelt. Ik had ook speciaal een boek (Small is the new big) meegenomen om te laten signeren, wat hij ook graag wilde doen. Het was een geweldige ervaring en op de terugweg vanuit London knetterde het gewoon in mijn hoofd van de energie. Al met al een onvergetelijke ervaring!

Voor wie het gemist heeft, hier een impressie van The London Session  op YouTube. Of kijk andere, zeer inspirerende, videos van Seth Godin via YouTube of TED.

Geef een reactie

