Sony begint aan zijn tweede leven

Day 75 - August 23 2008

HOME is een feit. Na lange ontwikkel- en uitsteltijd is het er van gekomen. PlayStation Home.
Ik moet zeggen dat ik lange tijd uitermate sceptisch ben geweest over het plaform, maar ik heb mijn mening moeten bijstellen na het gebruiken van Home. En daarin ben ik niet alleen.

Het zoemt van de potentie en je hoeft niet lang te kijken om te kunnen zien welk potentieel dit heeft.

PSN heeft in mijn ogen nog steeds een achterstand op XBL, maar is nu wel stappen aan het zetten die erg interessant zijn.

Het is echter wel te hopen dat Sony zich kan inhouden qua toelaten van derden in de vorm van adverteren/sponsoring die de game & entertainment ervaring kunnen gaan verstoren zoals dat bijvoorbeeld bij Second Life het begin van het einde is geworden.

Ik denk wel dat Sony er goed aan doet om na te denken hoe ze Home een geintegreerd onderdeel kunnen (moeten?) maken van de interface om het echt succesvol te maken. Nu zal er de komende tijd veel tijd worden gestoken in testen en verdere verbeteringen, zoveel is zeker. Maar zodra dit stadium voorbij is zou het denk ik goed zijn om Home als interface te gebruiken (of altijd in de achtergrond laten draaien, doorzichtig oid, terwijl je de ‘normale’  ps interface bedient ofzo…) om zo de mensen allemaal echt kennis te kunnen laten maken met de ‘wereld’ van 3D interfaces. Anders bestaat er een grote kans dat een grote groep denkt dat het niets voor het is, terwijl wanneer ze zien wat het is best gebruikers zouden worden.

Wellicht nog een ‘spectator’ mode toevoegen die niets doet dan meekijken wat er gebeurt?

Ik ga het zeker met meer dan normale interesse volgen.

Geef een reactie

