TV opnemen op je PS3?

Onlangs las ik op gamesindustry.biz een artikel over de PlayTV van Sony welke ervoor moet zorgen dat je TV kunt opnemenop je ps3. Voor 99€ best interessant lijkt me.  Toch is er als je erover nadenkt iets dat niet klopt. Immers Sony wil met deze tool en de eerdere gebroken beloftes over video on demand graag dat je je ps3 gaan gebruiken voor video downloads. En wat daar niet aan klopt is je harddisk ruimte.

De meeste gamers zullen regelmatig gebruik maken van PSN om demo’s en video trailers te downloaden, en mijn schijf (40gb) begint al danig te sputteren als ik weer een nieuwe demo wil downloaden. Ik moet dan eigenlijk eerst iets verwijderen…Dat terwijl tegenwoordig een harde schijf van 500gb voor rond de 60€ verkocht wordt is de ps3 toebedeeld met een schijf van 40gb… Dus al die plannen (die onderweg steeds worden bijgesteld en voorlopig alleen nog beloftes blijven) hebben niet veel zin als er voor de consument niets op te nemen valt ivm benodigde ruimte.

En dat is jammer, want ik zou het echt gaan gebruiken, hd files downloaden via je ps3 en tv opnemen lijken me erg aardig als je dat allemaal via de ps3 kunt regelen. Een hd upgrade bij een service centre zou uitkomst kunnen bieden. Of evt. regelen via de service afdeling van MediaMarkt oid, moet lukken!

Geef een reactie

