Community rond GTAIV opent vandaag

 

Vandaag opent de pre-registratie van de Rockstar Social Club. Een nieuwe mijlpaal in de aanloop wat de best verkochte game van 2008 gaat worden. (In de US wordt zelfs al gezegd dat dit de film maatschappijen angst inboezemt ivm film releases, dus de impact die te verwachten is op de totale entertainment markt is aanzienlijk, groter dan elke andere release in de geschiedenis van gaming.)

Ik ben erg geintereseerd hoe deze community zich gaat ontwikkelen. Ik vind ook de koppeling met de Gamertags van PSN en XboxLive goed gekozen, het wordt denk ik tijd dat online een uniforme registratie/indentiteit gaat gelden, zodat er veel meer koppelingen mogelijk worden – ook ingame.

Ook ben ik geinteresseerd in de vorm die Rockstar gaat kiezen, wordt het mogelijk om de adverteren/sponsoren in deze community, en zo ja – hoe? Of laten ze de community zo ‘puur’ mogelijk en worden er geen merken gekoppeld aan GTA?

Er zullen veel adverteerders zijn die GTA willen vermijden, aangezien de game ook bekend staat om zijn controverses. Die zijn meestal in de media nogal opgeblazen en niet in perspectief geplaatst, maar de publieke opinie en het ‘aura’ is daarmee wel bepaald.

Ik ben in ieder geval erg benieuwd.

Geef een reactie

