Activision CEO snapt het niet…

Bobby Kotick, CEO van Activision vertelt in een artikel op Reuters dat hij vindt dat ps3 en 360 snel naar mass market prijzen moeten van 199$. Volgens hem is dat namelijk het grootste succes van de Wii, aangezien de Wii momenteel voor 250$ wordt verkocht.

Maar dan snap hij het niet en gaat hij voorbij aan het feit dat de hele cirkel bij Nintendo ‘rond’ is. Het product, de interface, de controller, de prijs, de content en de beleving zijn allemaal op elkaar afgestemd en die halen de consument over. Je hebt consumenten die een ‘console’ willen aanschaffen. Zij gaan naar de winkel en kiezen daar tussen een ps3 en een 360. Maar het mass market deel waar Kotick op doelt, gaat naar de winkel om een Wii aan te schaffen. Voor hen is de ps3 of 360 momenteel geen optie, ook niet als deze goedkoper wordt.

De Wii is namelijk de enige console die momenteel goed aansluit tussen de TV beleving en een spelcomputer. De 360 en ps3 staat helaas voor veel mensen te ver van hen af. De controller is ‘moeilijk’ en de software veelal te ingewikkeld. Zij worden door Nintendo echter zeer goed bediend door het totaal op elkaar afgestemde plaatje.

Het is jammer dat hij dat niet inziet. Met alleen een prijsverlaging kunnen de next-gens echt niet opeens hetzelfde publiek bedienen. Daar zal veel meer voor nodig zijn.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s